0 Winkelwagen € 0,00 Betalen

Veelgestelde Vragen


Kan iedereen bij Koffiecentrale bestellen? 

Zeker! We willen iedereen laten genieten van de mooiste koffie die we kunnen vinden. Iedereen kan een account aanmaken. Heb je een fysieke winkel, delicatessenzaak of een horeca-bedrijf dan kunnen we je ook van dienst zijn. 

» meer informatie over ons 

» naar zakelijke klanten

Naar boven


Hoe kan ik mijn bestelling betalen? 

Je kunt kiezen uit iDEAL (Nederlandse klanten), Bancontact/Mister Cash (Belgische en Luxemburgse klanten), PayPal, Creditcard, vooruitbetaling, PayperEmail (vervanger van de papieren acceptgiro) of verzending onder rembours. 

» meer informatie over betaalmethoden 

Naar boven


Wanneer wordt mijn bestelling verzonden? 

Een bestelling die je op werkdagen voor 17:00 uur hebt geplaatst, wordt dezelfde dag door ons verzonden via PostNL. Voor bestellingen die je 's avonds of in het weekend plaatst, moet je 1 werkdag extra rekenen. Op het moment dat we jouw pakket verzenden, ontvang je per mail een verzendbevestiging. 

» meer informatie over bestellen

Naar boven


Roosterverse koffie, hoe werkt dat? 

Speciaal voor Koffiecentrale wordt de koffie van Blanche Dael en Dutch Barista Coffee vers gebrand. We bestellen deze roosterverse koffie één keer in de week. Alle bestellingen tot woensdagmorgen 09.00 uur worden nog meegenomen met deze wekelijkse bestelling. Uitlevering vindt op donderdag of vrijdag plaats, afhankelijk van de gekozen melange. Bestel je na woensdag 09.00u dan verschuift de uitlevering van jouw bestelling met één week op. 

LET OP: aan het einde van het bestelproces kun je bij normale bestellingen aangegeven welke datum je geleverd wilt hebben. Omdat we roosterverse koffie uitleveren op donderdag of vrijdag, houden we geen rekening met deze gewenste datum.

» meer informatie over roosterverse koffie

Naar boven


Kan ik een artikel nog ruilen?

Dat kan. Meld dit via het contactformulier of via de mail: info@koffiecentrale.nl. Vermeld altijd het telefoonnummer waarop je overdag bereikbaar bent, dan nemen we contact met je op. 

» meer informatie over ruilen & retouren

Naar boven


Hoe kan ik Koffiecentrale bereiken?

Je kunt ons bereiken per mail: info@koffiecentrale.nl of vul ons contactformulier in. Natuurlijk kun je ons ook bellen. We  zijn bereikbaar op werkdagen van 9:00 tot 17:00 uur, tel. +31 (0)77-3200774.

» naar contactformulier

Naar boven


Kan ik een bestelling afhalen bij Koffiecentrale? 

Dat kan. Plaats je bestelling online. Bij de afronding kun je aangeven dat je zelf je bestelling komt afhalen. Natuurlijk komen de verzendkosten dan te vervallen. Je kunt op werkdagen langs komen tussen 9:00 en 17:00 uur. Ons adres is: Rudolf Dieselweg 38, 5928 RA Venlo. Wil je er heel zeker van zijn dat je niet voor een gesloten deur staat, bel ons dan van tevoren. Kom je langs dan staat het pakket voor je klaar en bieden we je graag een heerlijke espresso aan! 

» meer informatie over afhalen

Naar boven


Kan ik mijn bestelling laten afleveren op een ander adres? 

Ja, je bepaalt zelf het afleveradres. Wil je bestellingen soms op een ander adres laten bezorgen (bijvoorbeeld de ene keer bij een familielid en de andere keer op je werk) dan kan dat. In je persoonlijke account, bij adresboek, kun je adressen invoeren en beheren. Als je een bestelling plaatst, kun je bij "verzendadres" (stap 2) kiezen uit één van de adressen in je adresboek.
Je kunt ook gebruik maken van PostNL PakjeGemak, dan bepaal je zelf waar je jouw pakket wilt ontvangen. Met ruim 2000 afhaallocaties in heel Nederland zit er namelijk altijd wel één in de buurt. 

Klik hier om een PakjeGemak afhaallocatie te zoeken. 

» meer informatie over bestellen

Naar boven


Hoe verdien ik spaarpunten?  

Als je een account hebt aangemaakt, je hebt geabonneerd op onze nieuwsbrief, als eerste een productreview hebt gegeven of ons hebt geïntroduceerd bij (een) vriend(en). Onder "spaarpunten" in je account zie je hoeveel punten je hebt verzameld en wat ze waard zijn. De spaarpunten kun je verzilveren bij een bestelling vanaf 75 euro.  

Naar boven


Wanneer kan ik spaarpunten inwisselen?  

Bij een besteding vanaf 75 euro kun je jouw spaarpunten inwisselen. Het is (nog) niet mogelijk om een deel van je spaarpunten in te wisselen. Je verzilvert dus alle punten of niet. Bij stap 4 "betaalmethode" kun je aanvinken of je jouw spaarpunten wilt inwisselen. In je eigen account staat de datum waarop de, door jou verzamelde, punten vervallen. Je kunt aangeven of je een herinnering wilt ontvangen (per mail) als de vervaldatum in zicht komt.   

Naar boven


Moet ik mijn cadeaubon in één keer besteden?  

Nee, dat hoeft niet. Een cadeaubon is een jaar geldig. Gedurende dit jaar mag je jouw cadeaubon besteden zoals je wilt: geheel of gedeeltelijk. Heb je een account bij Koffiecentrale dan kun je de cadeaubon inwisselen onder "winkelkrediet" in je account. Hierdoor wordt de waarde van de cadeaubon overgeheveld naar winkelkrediet. Dit kan gunstig zijn, omdat het winkelkrediet onbeperkt geldig is. Plaats je een bestelling dan kun je bij stap 4 "betaalmethode" het winkelkrediet inwisselen. Je kunt ervoor kiezen om het krediet in één keer in te wisselen of een gedeelte ervan. Het bedrag dat je nog niet hebt besteed, blijft - als je inlogt op je account - bij "winkelkrediet" zichtbaar en kun je (helemaal of gedeeltelijk) op elk gewenst moment alsnog inwisselen. 

Wil je jouw cadeaubon inwisselen, en dus niet overhevelen naar je winkelkrediet? Plaats dan je bestelling en klik 1x op winkelwagen (rechts bovenaan in het scherm) en vervolgens op "naar winkelwagen". Hier kun je de code van de cadeaubon invullen. De waarde van de cadeaubon wordt in mindering gebracht op het totaalbedrag van je bestelling. Heb je een bestelling van 10 euro geplaatst en een cadeaubon van 30 euro ingewisseld dan blijft de 20 euro, die je nog niet hebt besteed, open staan. Bij een volgende bestelling kun je de resterende 20 euro alsnog (geheel of gedeeltelijk) besteden. 

Naar boven


Ik heb een Belgisch bedrijf kan ik BTW-vrij aankopen?  

Ja, dat kan. Ben je al klant vul dan in je account, bij accountinformatie, het BTW-nummer in. Ben je (nog) geen klant van Koffiecentrale, plaats dan je bestelling en kies voor "nieuw bij Koffiecentrale?". Als je jouw gegevens invult, kun je ook het BTW-nummer invullen. Selecteer nog wel even bij land: België in plaats van Nederland. 

Naar boven